sunnuntai 22. joulukuuta 2019

joulukalenteri päivä 23

Tivolin johtaja Herra Puolikas! Aikamieli huudahti ja innostui näkemästään. Johtaja ei ollut muuttunut yhtään, tällä oli edelleen hattu, punainen nenä, iso vatsa ja värikkäät töppöset. Samassa Aikamieli kuitenkin tajusi, että vaikka johtaja pukeutui edelleen hassusti, hän pukeutui kuin.. tonttu? "Tonttu! Sinusta on tullut tonttu!" Aikamieli kiljaisi eikä oikein tiennyt mitä sanoa. Herra Puolikas hymyili ja nosti hatun päästään. "Minä olen aina pitänyt joulusta. Tivolissahan meillä oli aina joulu, niin voi kai sanoa mutta tässä on jotain erityistä. Tämä on OIKEA joulu. Olen vuosi vuodelta innokkaampi kokemaan sen." Johtaja myhäili ja siveli partaansa aivan kuten Aikamielen aiemmin tapaama tonttukin tapasi tehdä.

"Kauhistuin kun kuulin, että sinä jäit yksin siihen rapistuvaan tivoliin. Kenenkään ei pitäisi jäädä yksin!" Johtaja painotti sanojaan ja katsoi Aikamielen suuntaan mittailevasti. "Minä sanoin, että hakekaa nyt ihmeessä se kummitus pois sieltä, eihän tämä tälläinen peli vetele. Menee hyvä henki täysin hukkaan." Herra Puolikas jatkoi paasaamistaan ja Aikamieli tunsi, kuinka posket alkoivat punoittaa. Siis jos aaveiden posket voisivat punoittaa.

"Eihän minulla ollut siellä mitään hätää.." Aikamieli yritti sopertaa mutta Herra Puolikas ei ottanut asiaa kuuleviin korviinsa. "Tästä lähtien sinä olet kaikkien yhteinen joulun henki. Sitä tarvitaan aina, eikä se vaadi mitään kummempia taitoja." Entinen tivolin johtaja, nykyinen tonttu nyökkäsi Aikamielen suuntaan. "Otetaan vain nämä kahleet pois.."

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti